preloder
Top

Meer doen in minder tijd? U heeft het zelf in de hand!

Dagelijkse werkzaamheden

Meer doen in minder tijd, een wens voor ieder bedrijf. Zo heeft elke organisatie te maken met administratieve processen en handelingen. Werkzaamheden die te vaak geen rechtstreekse bijdrage leveren aan het resultaat van de organisatie. Repetitieve, eentonige, administratieve en vaak minder leuke werkzaamheden. En niet zelden neemt administratief werk alleen maar toe als gevolg van de roep om meer verantwoording, inzicht en controle. Wanneer we dergelijke dagelijkse werkzaamheden categoriseren, ziet dit er vaak als volgt uit:

Kerntaken en randzaken

Kerntaken die waarde toevoegen voor uw klant:
> Het vak/beroep waar bewust voor gekozen is;
> Soms minder leuk, maar wel het werk waarvoor betaald wordt.

Randzaken en andere noodzakelijke taken:
> Soms leuk werk. Wellicht niet bewust voor gekozen, maar wel noodzakelijk;
> Vaak saai en vervelend werk dat helaas toch nodig is.

Wat is er aan de hand?

Er wordt (te) veel tijd gespendeerd aan onnodig werk. Transparantie ontbreekt waardoor er (te) veel misgaat. Er is een probleem en het is groter dan u denkt!

Stel uzelf eens de volgende vragen...

En hoeveel uur besteedt u dagelijks aan leuk werk?

Hoeveel tijd gaat op aan saaie taken? Wat kunt u doen met die tijd? U kunt meer doen in minder tijd! Denk bijvoorbeeld in termen van geld, ontwikkeling en vrije tijd.

  • Machines nemen het werk op het land over;
  • Dankzij de industrie zijn ook andere producten in overvloed beschikbaar;
  • Met duurzame energie zijn vormen van arbeid al min of meer gratis geworden;
  • Bijna alles gaat tegenwoordig vanzelf / automatisch.

Waarom dan nog langer aanmodderen? Werkwijzen zoals Autosourcing bieden een beter alternatief.

Mogelijke oplossingen...

Mogelijke verbeteringen negeren of links laten liggen.

(Betere) software aanschaffen; denk aan CRM, ERP, etc.

Een dure expert inhuren om het probleem op te lossen.

De oplossing die werkt

Met autosourcing kunnen administratieve taken efficiënter én effectiever uitgevoerd worden. Het geheim van autosourcing is dat concepten uit Lean Manufacturing worden gecombineerd met optimaal gebruik van digitale middelen. Autosourcing is erop gericht administratieve taken ook volgens Lean principes te benaderen. Deze zijn echter ontwikkeld in de maakindustrie en toegepast op problemen die men op de werkvloer in fabrieken aantreft. Daarom is in autosourcing de Lean-benadering toegepast op administratiewerk.

 

Het is onmogelijk om autosourcing succesvol door louter externe consultants te laten uitvoeren. In plaats daarvan moeten medewerkers de benodigde kennis over autosourcing aanleren en er in de praktijk ervaring mee opdoen. Taken moeten worden geoptimaliseerd door de mensen die deze taak uitvoeren. Zij kennen de taak namelijk als beste en zien ook als eerste veranderingen in de uitvoering van de taak en verbetermogelijkheden.

 

Autosourcing structureert taken op een wijze die aansluit op de manier waarop een computer naar een taak ‘kijkt’. Door eigen taken op dezelfde manier te bekijken, kunnen veel taken al een stuk eenvoudiger worden gemaakt. Dit begint met het visualiseren en optimaliseren van werkzaamheden: “Wat is de meest logische werkvolgorde en op welke onderdelen valt de meeste winst te behalen?

Autosourcing biedt een wereld waarin mensen weinig tot geen tijd kwijt zijn aan saai en repeterend kantoorwerk.
Zo ontstaat ruimte voor belangrijke dingen, voor elkaar en voor creativiteit.
Efficiëntere inrichting van werkprocessen zorgt voor minder stress en meer werkplezier.